Психологічна підтримка: активності/ресурси
1️⃣ Ресурсна скриня
2️⃣ Твоя сила – стабілізаційний практикум для дітей 8-14 років.
3️⃣ Дихальні картки
3️⃣ Дихальні картки
4️⃣ Картки Сили – «картки стійкості».
5️⃣ Обійманці
6️⃣ Карткова гра для дітей та дорослих.
Нормативно-правова база, що регламентує реформу НУШ
- Про НУШ / сайт ІМЗО. - Режим доступу: https://imzo.gov.ua/osvita/nush
- НУШ: Нова українська школа / сайт. - Режим доступу: https://nus.org.ua
- Державний стандарт базової середньої освіти (Постанова КМУ від 30.09.2020 № 898)
- Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів (Додаток 2)
- ДСБСО. Додаток 1. Компетентнісний потенціал мовно-літературної освітньої галузі.
- ДСБСО. Додаток 2. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів у мовно-літературній освітній галузі (4 УВ, ПТ, ПВ, ДМ)* *усно взаємодіє, працює з текстом, письмово взаємодіє, досліджує мовлення
- Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти / Наказ МОН України від 09.08.2024 № 1120
- 7 клас НУШ: огляд і розбір Держстандарту мовно-літературної освітньої галузі (українська мова навчання). URL: https://naurok.com.ua/post/7-klas-nush-oglyad-i-rozbir-derzhstandartu-movno-literaturno-osvitno-galuzi-ukra-nska-mova-navchannya
Навчально-методичне забезпечення мовно-літературної освітньої галузі
(українська мова і література, інтегровані курси)
- Освітні програми / сайт МОН України
- Модельні навчальні програми / сайт МОН України. - Режим доступу: https://mon.gov.ua/osvita-2/zagalna-serednya-osvita/osvitni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoi-ukrainskoi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku
- За обраною програмою працюємо упродовж усього циклу предметного навчання, для різних класів на одній паралелі ви можете обрати різні МНП. Модельна навчальна програма визначає орієнтовну послідовність та окреслює очікувані результати навчання учнів.
- На основі МНП розробляється навчальна програма з предмета, що конкретизує ці послідовності та результати й чітко їх визначає. Змінювати можна до 20% змісту предмета, але окремі теми вилучати не дозволено – з них можна тільки вилучати окремі питання, варто враховувати підготовленість класу, регіональні особливості, робочий навчальний план школи або необхідність своєчасного реагування на конкретні умови навчання. Розроблена навчальна програма з предмета затверджується рішенням педагогічної ради закладу освіти.
- Навчальні програми на основі модельних (з індексами, без критеріїв оцінювання) / сайт МОН України
- На основі навчальної програми учитель розробляє календарно-тематичне планування
- ☛Заболотний О, Ярмульська І. Цикл базової середньої освіти: впровадження модельних програм НУШ на уроках української мови та літератури в 7-9 класах / Вебінар. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ZOizQM2O7-s
- ☛ Складаємо освітню програму та навчальний план для 5-9 класів НУШ за новими вимогами
- ☛ Оновлена Типова освітня програма для 5-9 кл. - коментар Сергія Дятленко
Методичні рекомендації
- Методичні рекомендації щодо викладання у 2024/2025 навчальному році: української мови, української літератури, зарубіжної літератури / МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ / Додаток до листа МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24 / сайт "Шкільне життя". Дата публікації: 10.09.2024
- Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах Нової української школи у 2024-2025 навчальному році (методичні рекомендації) / ЧОІППО ім. К.Ушинського. - Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1AELDSsdoSESdHvFXAVj1qX-UnJDru6O7/view (Особливості оцінювання за групами результатів на уроках української мови в 5–7 класах . Орієнтир щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної галузі (українська мова). Варіанти заповнення сторінки журналу з української мови).
- Мовно-літературна освітня галузь: окремі аспекти викладання у 5-7 класах. Дата: 16.09.2024. Режим доступу: http://surl.li/mcnuhq
- КЗ ЛОР ЛОІППО. «Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в 7 класі НУШ». Режим доступу: https://www.youtube.com/live/cwXY4kyJqp8
- Методичні рекомендації від укладачів програм і підручників
- Яценко Таміла Олексіївна (orcid.org/0000-0002-6121-7495) (2024) Методичні рекомендації щодо навчання української літератури в 7 класі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742249
- Яценко Таміла Олексіївна (orcid.org/0000-0002-6121-7495) , Тригуб Ірина Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-5458-8266) (2024) Методичні рекомендації щодо вивчення інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) в 7 класі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році. Режим доступу:https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742250
- Методика навчання української мови. Термінологічний словник / Кол. авторів за ред. Олени Горошкіної. Словник-довідник. [Електронне видання]. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2024. 150 с. Завантажити
- Загальна середня освіта України в умовах воєнного стану та відбудови: упроваджуємо базове предметне навчання в 7 класі / методичний порадник науковців Інституту педагогіки НАПН України до початку нового 2024–2025 навчального року: методичні рекомендації/ за заг. ред. Олега Топузова, Тетяни Засєкіної: Ін-т педагогіки НАПН України.- [Електронне видання] - Київ : Педагогічна думка, 2024. - 171 с. URL: https://undip.org.ua/library/zahalna-serednia-osvita-ukrainy-v-umovakh-voiennoho-stanu-ta-vidbudovy-uprovadzhuiemo-bazove-predmetne-navchannia-v-7-klasi/
- Голуб Н. Б., Горошкіна О. М., Бондаренко Н. В., Новосьолова В. І., Попова Л. О. Методи навчання української мови учнів гімназії та ліцею: монографія
Підручники (методичний супровід)
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ забезпечення оцінювання здобувачів освіти в НУШ
Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти (пункт 1 статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту»): https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#n237
Оцінювання результатів навчання учнів здійснюється згідно з вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової середньої освіти. Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.09.2020 №898: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text
Результати навчання – це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти й оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 №1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання»: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1093729-24#Text
Оцінювання результатів навчання учнівства з навчальних предметів, інтегрованих курсів здійснюють відповідно до загальних критеріїв оцінювання (ЗГ) та галузевих критеріїв, у яких враховано характеристики груп загальних результатів навчання (ГР) відповідної освітньої галузі.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.08.2024 №1120 «Про внесення змін до типової освітньої програми для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти»: https://mon.gov.ua/.../typova-osvitnya-prohrama-dlya-5-9...
Радимо для використання методичні рекомендації регіональних координаторів із кожної освітньої галузі, а також успішні практики оцінювальної діяльності в НУШ пілотних закладів освіти Запорізької області, що зібрані ЗОІППО в науково-методичному посібнику «Нова українська школа у базовій середній освіті: впевнені кроки Запорізької області» Частини 1, 2, 3: https://www.zoippo.zp.ua/pages/publications/nmp.html
За матеріалами управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області . ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Тетяна Гнаткович. Оцінювання мовно-літературної освітньої галузі 2024. Яке воно має бути?! (+орієнтовний запис журнальної сторінки). Дата: 26.08.2024. Режим доступу: https://znayshov.com/News/Details/otsiniuvannia_movno_literaturnoi_osvitnoi_haluzi_2024_Yake_vono_maie_buty
Ольга Сирцова. Діяльнісний підхід в оцінюванні. Дата публікації. 26.09.24
МОН розробило нові рекомендації оцінювання учнів 5-9 класів https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchannia . У нових рекомендаціях визначено, що результати навчання – це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти й оцінити, та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти.
Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання / наказ МОНУ № 1093 від 02 серпня 2024 року
Свідоцтво досягнень. Покликання: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/92715/
Оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти (2020) / МОН України / презентація. - Режим доступу: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/10/03/otsinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-5-9-klasiv-2024-osnova.pdf
Оцінювання НУШ: 5 - 9 класи / сайт "Смаколики до уроків літератури". - Режим доступу: https://sites.google.com/view/smakolyky-do-urokiv-literatury/otsinyuvannya5_9?authuser=1&fbclid=IwY2xjawF6RfBleHRuA2FlbQIxMQABHbhCBXptBRCkswQj-G6juNxGmr12xFuzqF-aWx657x2wMRNZY3T-5bvTSA_aem_Fwq43fiPMEotGHb6_TTPwA
Дорожня карта вчителя мовно-літературної галузі: інструментарії оцінювання (для 5 та 6 –11 класів для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин) / Т. Гнаткович, О. Котусенко, О. Опачко - ЗІППО - 48 с. Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1A6cYwSQiQ-L9552ABmPtrEtvzG8GoQxM/view
Варіанти оформлення КПР у журналі. - Режим доступу: https://docs.google.com/document/d/1SYrxoJoR5RYnktevaHHwbrmhaFMNGwu0/edit#heading=h.gjdgxs
Гаркуша З.М. Заповнення журналу. - https://www.facebook.com/photo/?fbid=2088261241590331&set=pcb.1231089478039823

Немає коментарів:
Дописати коментар